Outlast 2: Patch-Notes: Neues Update wird mitunter den normalen Schwierigkeitsgrad entschärfen

Der Horror-Schocker Outlast 2 ist noch keine 14 Tage im Handel und nun gaben die Verantwortlichen bekannt, dass man bereits in der ersten Woche nach Release die Entwicklungskosten wieder eingespielt hat.

Zudem wurde für die PC-Fassung ein neues Update veröffentlicht, welches in naher Zukunft auch für die Konsolen-Version erscheinen wird. Ein taggenauer Termin ist diesbezüglich allerdings noch nicht bekannt. Die Aktualisierung wird unter anderem den normalen Schwierigkeitsgrad anpassen und etwas leichter machen. Die anderen Schwierigkeitsgrade werden allerdings nicht verändert.

Die kompletten Patch-Notes warten direkt im Anhang dieser Zeilen auf euch:


The patch notes are as follows:

- Global rebalancing of the game difficulty.
- Microphone no longer uses extra batteries.
- Increased the size of subtitles.
- Fixed an issue on Intel HD 4000 cards where most dynamic lights were missing.
- Fixed an issue where flickering black squares appear in the center of the screen at some specific -
resolutions.
- Fixed an issue with alternate controller mappings and the camcorder UI.
- Fixed an issue with double doors where one of them is locked.
- Fixed an issue causing lost save games when Steam somehow fails to initialize.
- Fixed some heretic sound effects.
- Fixed multiple minor gameplay issues (collisions, crawling, tutorials, etc.)
- Fixed multiple rare crashes.
- Added a “-refreshrate 60” command-line parameter to specify a preferred refresh rate (replace 60 by the desired refresh rate).
- Added a “-notexturelimit” command-line parameter to remove texture size limits based on VRAM amount.
- Added a “-borderless” command-line parameter to use borderless fullscreen and not have to edit INI files.
08.05.2017 : Thomas Brüser